onsdag 11. februar 2009

Handlenett; prototype og skisser.

Mandag 16. februar:

I dag fortsatte jeg med handlenettet, gjorde egentlig ikke noe mer enn å sy. Lagde den andre siden på handlenettet og skjærte til sånn at kantene ble rette og fine.
Jeg begynte også på sidekantene som skal være brune.


Fredag den 13:

I dag så begynte jeg å sy lapper til handlenettet mitt som skal ha lappeteknikk på seg. Jeg klipte ut seks like store lapper og sydde tre og tre sammen. Når jeg hadde gjort det, så tok jeg de seks lappene (som nå var to rektangler) og sydde sammen de. Etter det klipte jeg ut to lange rektangeler som skal danne en ramme rundt.

Tror dette handlenettet blir fint.






Mandag:
I dag så har jeg tegnet skisser og laget en prototype av handlenettet i papir.

Jeg bestemte at handlenettet skulle ha en firkata bunn sånn at det skulle romme litt mer. Målgruppen til det ene nettet skulle være til damer. Det handlenettet skulle ha et litt sommerlig tema med lyse farger og morsomme tegninger på.



Det andre handlenettet skulle også ha samme form, men uten på skulle designet være litt annerledes. Jeg tenkte på å ha en "handleliste" utenpå nettet, noe jeg tenker kan bli fint.

Grunnen til at jeg valgte den formen, er at det blir mer plass, og kanskje den står støtt på gulvet når man skal putte oppi eller ta ut varer. Håndtakene skal være regulerbare, sånn at en kan velge lengden på dem, etter hva som blir mest behagelig å bære.
Den skal ikke være alt for stor, men stor nok til ha ha et brød, en melkekartong og litt pålegg oppi.
I tillegg skal det også være en lomme inne i nettet som rommer nøkler, mobil eller en handleliste.

Bildene er tatt av meg.

1 kommentar:

  1. Flott Tonje. Dette syns jeg er en god ide det du skriver om mulig dekor. handleliste vil for umiddelbart assosiere med handlenett/veske.

    SvarSlett